Gyakori kérdések

Válogatás a gyakran feltett kérdésekből

A hajó dőlésekor a laterál felület súlypontja, vagy a vitorlák súlypontja változtatja a helyét? ...és miként?

Nagyon jó kérdés. Kevesen gondolkodnak ezen, talán azért mert ennek vizsgálatakor nem a megszokott nézőpontból kell vizsgálni az erőket. Egészen pontosan felülről kell a hajóra és az erőrendszerre nézni. (un. Felülnézet). Erősen megdőlő hajónál azt tapasztaljuk, hogy a hajó hirtelen nagyon intenzíven szél felé akar menni. A kérdés, hogy mi ennek az oka. Ha...

Tudnál írni arról, hogy a nagyvitorla alsóél állítása miként, hogyan hat a vitorla súlypontjára, valamint a kormányra a tőkesúlyos hajóknál.

Kedves Zsolt! A nagyvitorla alsó élének állításával alapvetően a nagyvitorla öblösségét (hasasságát) tudjuk állítani.  Az orrvitorlával is rendelkező hajótípusoknál a nagyvitorlák alsó régiójában a vitorlaszabók a nagyvitorlák has helyzetét 49 – 50% körülire teszik (vízszintesen az első éltől mérve a has maximuma %-ban számolva itt van), ezért...




Ossza meg!

Vissza: Főoldal
címkék:

CIKKEK


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

A Magyar Távközlési Vállalat 1990-ben Balatonkenesén megvásárolta az ÉVM üdülőt. Lehetőség nyílt arra, hogy dolgozói sport céljaira létrehozzunk egy vitorlás szakosztályt....

1995 Kékszalag

Csapatunk: Tuss Miklós, ifj.Zeöld Ákos, Kelemen János, Málnás András, Hőnich Imre, Csury Zoltán (Id. Zeöld Ákos szakosztályvezető: Kékszalagra készülődve többen ajánlkoztak, hogy...

Tuss Sails csapata

Csapatunk: Tuss Miklós, Straub Elek, ifj.Zeöld Ákos, Ifj.Bárány István, Bárány István, Csury Zoltán (Id. Zeöld Ákos szakosztályvezető: Egyetlen önjelölt kormányos sem jelentkezett a...