Gyakori kérdések
Válogatás a gyakran feltett kérdésekből
A hajó dőlésekor a laterál felület súlypontja, vagy a vitorlák súlypontja változtatja a helyét? ...és miként?
Nagyon jó kérdés. Kevesen gondolkodnak ezen, talán azért mert ennek vizsgálatakor nem a megszokott nézőpontból kell vizsgálni az erőket. Egészen pontosan felülről kell a hajóra és az erőrendszerre nézni. (un. Felülnézet). Erősen megdőlő hajónál azt tapasztaljuk, hogy a hajó hirtelen nagyon intenzíven szél felé akar menni. A kérdés, hogy mi ennek az oka. Ha...
Tudnál írni arról, hogy a nagyvitorla alsóél állítása miként, hogyan hat a vitorla súlypontjára, valamint a kormányra a tőkesúlyos hajóknál.
Kedves Zsolt! A nagyvitorla alsó élének állításával alapvetően a nagyvitorla öblösségét (hasasságát) tudjuk állítani. Az orrvitorlával is rendelkező hajótípusoknál a nagyvitorlák alsó régiójában a vitorlaszabók a nagyvitorlák has helyzetét 49 – 50% körülire teszik (vízszintesen az első éltől mérve a has maximuma %-ban számolva itt van), ezért...
A kérdések listája
CIKKEK
A Magyar Távközlési Vállalat 1990-ben Balatonkenesén megvásárolta az ÉVM üdülőt. Lehetőség nyílt arra, hogy dolgozói sport céljaira létrehozzunk egy vitorlás szakosztályt....
Csapatunk: Tuss Miklós, ifj.Zeöld Ákos, Kelemen János, Málnás András, Hőnich Imre, Csury Zoltán (Id. Zeöld Ákos szakosztályvezető: Kékszalagra készülődve többen ajánlkoztak, hogy...
Csapatunk: Tuss Miklós, Straub Elek, ifj.Zeöld Ákos, Ifj.Bárány István, Bárány István, Csury Zoltán (Id. Zeöld Ákos szakosztályvezető: Egyetlen önjelölt kormányos sem jelentkezett a...