A Tuss Sails cég leírása, elérhetőségek és kapcsolat, a Tuss család története

Szeretne értesülni a vitorlázás, a vitorla készítés legfrissebb híreiről? Iratkozzon fel hírlevelünkre most!


Cégünk alapjai az 1920-as évekre nyúlnak vissza.


Nagypapám, Dr. Tuss Miklós aktív résztvevője volt a magyar versenyvitorlázás kialakításának. Szerepelt az amsterdami olimpián, 6R yacht osztályban. Egymás után 13 hajót (köztük 4 db 30-as Schärenkreutzert és 1 db 6R yachtot) építtetett a Balatonra, mindig a jobb eredmény elérése érdekében.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagybátyám, ifj. Tuss Miklós a háború után kezdett versenyezni az alábbi hajóosztályokban: O-yolle, Kalóz, Finn, FD, Soling, Csillaghajó. Csapattag volt a müncheni (kieli) és moszkvai (tallini) olimpiákon. 1989-től 92-ig volt magyar szövetségi kapitány. 4 Kék szalag és 1 Fehér szalag tókerülő versenyt nyert. A nagyhajós osztályok közül a következőkben versenyzett: Dragon, 11m OD, 75-ös Schären, 40-es Schären, 30-as Schären, B31, Eliott 770, Garuda. 
Vitorlakészítéssel 1967-ben kezdett el foglalkozni.

 

Finnel jó szélben                                                                                                 Tuss Miklós az első Laserrel a Balatonon

 

 

 

Soling EB 1986

 

 

Én a 70-es évek végén kezdtem vitorlázni, (Optimist, Cadett, 420, 470). Évekig tagja voltam a magyar válogatottnak. 2002 és 2004 között edzőként tevékenykedtem az olimpiai kvalifikáción résztvevő egyik 470-es egység mellett. 2 Kék szalag és 1 Fehér szalag tókerülő versenyt nyertem. A nagyhajós osztályok közül a következőkben versenyeztem: J 24, Dragon, 8m OD, 11m OD, Eliott 770, Nautic, B 31.
1989-ben kapcsolódtam be a vitorlakészítésbe.

 

Évekig közösen versenyeztünk ASSO osztályban.

 

 

Több évtizedes versenyzői tapasztalataink segítenek abban, hogy minden hajótípusra a legeredményesebb vitorlákat tudjuk kifejleszteni.

A 90-es évek elején Kelet-közép Európában elsőnek oldottuk meg saját erőből a számítógépes vitorlaszabást.

1990-óta a minőség érdekében, csak POLYANT, CONTENDER és BAINBRIDGE anyagokkal dolgozunk.

2001-ben beindítottuk a versenyvitorlák ragasztását!

 

2005-ben európai uniós pályázat segítségével beszereztünk egy vadonatúj, angol gyártmányú, vitorlaszabó gépet és szoftvert.

Idestova 50 éve állunk a vitorlázó társadalom rendelkezésére.
Az elmúlt tíz évben nyolc főre bővítettük csapatunkat, Európa több országába szállítottunk vitorlákat. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy magyar vitorlakészítőként megvethettük a lábunk a skandináv piacon is és egyre több vitorlánkkal hajóznak svéd, finn, norvég, észt... vizeken. . 
Bármilyen típusú hajóra készítünk vitorlát az Optimist-től az Atlanti – átkelésig.


Reméljük, Önnek is lesz alkalma kipróbálni vitorláinkat.


Csury Zoltán

 

 

Elérhetőségeink

Iroda

Tuss Kft.

1034-Budapest,
Beszterce u. 26
Tel/fax.:  + 36 1 368-7824


E-mail: tuss@t-online.hu, tuss@tusssails.t-online.hu
 
Csury Zoltán:  +36  30/9967-032
Tuss Miklós:  +36 30/9967-031
 

 

Műhely cím:

Budapest, III. kerület

Legkönnyebb megközelítés: a Fehéregyházi út és a Hunor utca kereszteződésében levő telep kapuján be, majd a sorompó után balra fordulni és kb 80m után a jobb oldalon kiírva TUSS Sails
 

 

Kapcsolatfelvétel


Név*
E-mail*
Telefonszám
Egyéb közlendők

Honfi Ágoston hozzászólása 2013.03.23 12:46 válasz erre
Tisztelt Úraim! Egy új Mc Gregor fővitorlára 10 db ringli hely megerősítése és a 12mm-es ringli beütése milyen összegbe kerülne? Köszönettel Honfi Ágoston
Honfi Ágoston hozzászólása 2013.03.23 12:40 válasz erre
Tisztelt Úraim! Egy új Mc Gregor fővitorlára 10 db ringli hely megerősítése és a 12mm-es ringli beütése milyen összegbe kerülne? Köszönettel Honfi Ágoston
vasanits hozzászólása 2012.05.02 21:32 válasz erre
Tisztelt Tuss Miklós! Érdekelne az Ön kínálatából bő-szeles vitorla- spinnaker, ill. blister, azonban nem tudom eldönteni, mely méret lenne megfelelő. Az árboc magassága 7,15m, árboctól-orrig a távolság: 2,32m, a két méret által bezárt háromszög harmadik oldala 7,65m. A hajó oldalmagassága a víztől 75 cm. Várom útmutatását, ill ajánlatát.Kérem küldjön képet ha tud a két vitorlafajtáról is. Tisztelettel: vasanits gyula

[1]

Írd meg véleményed

Név*
Email cím
Hozzászólás*
Ellenőrzés*

                              

Tudnál írni arról, hogy a nagyvitorla alsóél állítása miként, hogyan hat a vitorla súlypontjára, valamint a kormányra a tőkesúlyos hajóknál.

Kedves Zsolt! A nagyvitorla alsó élének állításával alapvetően a nagyvitorla öblösségét (hasasságát) tudjuk állítani. Az orrvitorlával is rendelkező hajótípusoknál a nagyvitorlák alsó régiójában a vitorlaszabók a nagyvitorlák has helyzetét 49 – 50% körülire teszik (vízszintesen az első élt...Részletek                               

Dyneema

Márkanév (DSM cég) hosszú szénláncú polyetilen szál, szilárdabb, mint az aramid, nagy hátránya, hogy állandó maximális terhelésre elkezd nyúlni, szakadás nélkül egyre hosszabb lesz. Vitorlánál úgy kell méretezni, hogy ne érje el a legnagyobb terhelhetőséget. Ez nagyobb anyagsúlyhoz vezet.Részletek                               

Legfrissebb híreink

Nyitólap - Cikkek - Online tanácsadás - Vitorlázók hírlevele - Szakszótár - Partnereink - Szolgáltatások - Termékeink - Akciók - Cégünkről / elérhetőségek
Minden jog fenntartva. A Tuss sails 2008. Online marketing tanácsadó: STandard-Team Kft. Honlapkészítés, keresőmarketing, keresőoptimalizálás: Abfox kft.