A Tuss Sails cég leírása, elérhetőségek és kapcsolat, a Tuss család története

Szeretne értesülni a vitorlázás, a vitorla készítés legfrissebb híreiről? Iratkozzon fel hírlevelünkre most!


Cégünk alapjai az 1920-as évekre nyúlnak vissza.


Nagypapám, Dr. Tuss Miklós aktív résztvevője volt a magyar versenyvitorlázás kialakításának. Szerepelt az amsterdami olimpián, 6R yacht osztályban. Egymás után 13 hajót (köztük 4 db 30-as Schärenkreutzert és 1 db 6R yachtot) építtetett a Balatonra, mindig a jobb eredmény elérése érdekében.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagybátyám, ifj. Tuss Miklós a háború után kezdett versenyezni az alábbi hajóosztályokban: O-yolle, Kalóz, Finn, FD, Soling, Csillaghajó. Csapattag volt a müncheni (kieli) és moszkvai (tallini) olimpiákon. 1989-től 92-ig volt magyar szövetségi kapitány. 4 Kék szalag és 1 Fehér szalag tókerülő versenyt nyert. A nagyhajós osztályok közül a következőkben versenyzett: Dragon, 11m OD, 75-ös Schären, 40-es Schären, 30-as Schären, B31, Eliott 770, Garuda. 
Vitorlakészítéssel 1967-ben kezdett el foglalkozni.

 

Finnel jó szélben                                                                                                 Tuss Miklós az első Laserrel a Balatonon

 

 

 

Soling EB 1986

 

 

Én a 70-es évek végén kezdtem vitorlázni, (Optimist, Cadett, 420, 470). Évekig tagja voltam a magyar válogatottnak. 2002 és 2004 között edzőként tevékenykedtem az olimpiai kvalifikáción résztvevő egyik 470-es egység mellett. 2 Kék szalag és 1 Fehér szalag tókerülő versenyt nyertem. A nagyhajós osztályok közül a következőkben versenyeztem: J 24, Dragon, 8m OD, 11m OD, Eliott 770, Nautic, B 31.
1989-ben kapcsolódtam be a vitorlakészítésbe.

 

Évekig közösen versenyeztünk ASSO osztályban.

 

 

Több évtizedes versenyzői tapasztalataink segítenek abban, hogy minden hajótípusra a legeredményesebb vitorlákat tudjuk kifejleszteni.

A 90-es évek elején Kelet-közép Európában elsőnek oldottuk meg saját erőből a számítógépes vitorlaszabást.

1990-óta a minőség érdekében, csak POLYANT, CONTENDER és BAINBRIDGE anyagokkal dolgozunk.

2001-ben beindítottuk a versenyvitorlák ragasztását!

 

2005-ben európai uniós pályázat segítségével beszereztünk egy vadonatúj, angol gyártmányú, vitorlaszabó gépet és szoftvert.

Idestova 50 éve állunk a vitorlázó társadalom rendelkezésére.
Az elmúlt tíz évben nyolc főre bővítettük csapatunkat, Európa több országába szállítottunk vitorlákat. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy magyar vitorlakészítőként megvethettük a lábunk a skandináv piacon is és egyre több vitorlánkkal hajóznak svéd, finn, norvég, észt... vizeken. . 
Bármilyen típusú hajóra készítünk vitorlát az Optimist-től az Atlanti – átkelésig.


Reméljük, Önnek is lesz alkalma kipróbálni vitorláinkat.


Csury Zoltán

 

 

Elérhetőségeink

Iroda

Tuss Kft.

1034-Budapest,
Beszterce u. 26
Tel/fax.:  + 36 1 368-7824


E-mail: tuss@t-online.hu, tuss@tusssails.t-online.hu
 
Csury Zoltán:  +36  30/9967-032
Tuss Miklós:  +36 30/9967-031
 

 

Műhely cím:

Budapest, III. kerület

Legkönnyebb megközelítés: a Fehéregyházi út és a Hunor utca kereszteződésében levő telep kapuján be, majd a sorompó után balra fordulni és kb 80m után a jobb oldalon kiírva TUSS Sails
 

 

Kapcsolatfelvétel


Név*
E-mail*
Telefonszám
Egyéb közlendők

Honfi Ágoston hozzászólása 2013.03.23 12:46 válasz erre
Tisztelt Úraim! Egy új Mc Gregor fővitorlára 10 db ringli hely megerősítése és a 12mm-es ringli beütése milyen összegbe kerülne? Köszönettel Honfi Ágoston
Honfi Ágoston hozzászólása 2013.03.23 12:40 válasz erre
Tisztelt Úraim! Egy új Mc Gregor fővitorlára 10 db ringli hely megerősítése és a 12mm-es ringli beütése milyen összegbe kerülne? Köszönettel Honfi Ágoston
vasanits hozzászólása 2012.05.02 21:32 válasz erre
Tisztelt Tuss Miklós! Érdekelne az Ön kínálatából bő-szeles vitorla- spinnaker, ill. blister, azonban nem tudom eldönteni, mely méret lenne megfelelő. Az árboc magassága 7,15m, árboctól-orrig a távolság: 2,32m, a két méret által bezárt háromszög harmadik oldala 7,65m. A hajó oldalmagassága a víztől 75 cm. Várom útmutatását, ill ajánlatát.Kérem küldjön képet ha tud a két vitorlafajtáról is. Tisztelettel: vasanits gyula

[1]

Írd meg véleményed

Név*
Email cím
Hozzászólás*
Ellenőrzés*

                              

Mitől függ, hogy egyik spinnakerrel élesebben lehet menni, mint a másikkal kb. azonos vitorlafelület mellett? Azt is tapasztaltam, hogy a tompább menetre képes spí hamarabb luvba fordítja a hajót erős szélben.

A vitorla hasasságától függ. Azonos felület mellett lehet hasasabb és laposabb is a vitorla. Úgy kell elképzelni, hogy ha felülről nézve vesszük a spi egy vízszintes metszetét ( ami megközelítőleg egy körív), az így kapott ívhossz lehet azonos, különböző sugarú ívek esetén. A laposabbal lehet...Részletek                               

Pentex

Olyan szál, ami a különleges gyártás miatt kevesebbet nyúlik, de nem erősebb.Részletek                               

Legfrissebb híreink

Nyitólap - Cikkek - Online tanácsadás - Vitorlázók hírlevele - Szakszótár - Partnereink - Szolgáltatások - Termékeink - Akciók - Cégünkről / elérhetőségek
Minden jog fenntartva. A Tuss sails 2008. Online marketing tanácsadó: STandard-Team Kft. Honlapkészítés, keresőmarketing, keresőoptimalizálás: Abfox kft.